پمپ صندوق پران چیست و چگونه نصب می شود
نوشته شده توسط : تکنوگارد

 

امروزه اکثر دزدگیرهای خودرو دارای خروجی پمپ صندوق پران هستند. با خرید پمپ صندوق پران و اتصال آن به این خروجی که در دزدگیر تعبیه شده است، با استفاده از ریموت می توانید درب صندوق پران را باز کنید. پمپ صندوق پران اتومبیل یکی از پرفروش ترین لوازم دزدگیر خودرو است. صندوق  پران یکی از آپشن های محبوب خودرویی است که با استقبال گسترده ای روبرو شده است. پمپ صندوق پران وسیله ای است که به قفل صندوق عقب وصل می شود. سپس می توانید بدون کلید و با استفاده از دکمه روی ریموت در صندوق عقب خودرو را باز کنید. پمپ صندوق عقب یکی از لوازم جانبی دزدگیر خودرو است که برای خرید و نصب آن نیاز به نصب دزدگیر دارید.

پمپ صندوق پران در یک نگاه کلی

دنیای خودروسازی و قطعات مرتبط با آن با استفاده از تکنولوژی مدرن توسعه یافته است. این پیشرفت و تکامل به نوبه خود زیبایی و راحتی را برای راننده و سرنشینان به ارمغان می آورد. یکی از آپشن های مورد نیاز خودرو که مورد پسند عموم نیز می باشد، پمپ صندوق عقب خودرو است. صندوق پران وسیله ای است که به قفل صندوق عقب متصل می شود و با استفاده از اهرم کنار صندلی یا کلید دزدگیر ماشین تصویری یا ساده می توانید در صندوق عقب را بدون کلید باز کنید. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به دلایل مختلف از جمله درگیر شدن دست و خرید زیاد امکان بازکردن در صندوق عقب خودرو با دست یا سوئیچ وجود نداشته باشد پس در چنین مواقعی می توانید به عقب خودرو نزدیک شوید و با حرکت پا در زیر صندوق عقب، صندوق به طور خودکار باز می شود و با تکرار اینکار، صندوق بسته می شود.  

البته این امر در صورتی امکان پذیر است که ریموت و سوئیچ ماشین همراهتان باشد چراکه در صورت نبود آن و نزدیک نبودن به خودرو، این حرکت و باز و بسته شدن صندوق امکان پذیر نخواهد بود. فرض کنید وقتی از خرید به خانه می آیید و می خواهید وسایلتان را از صندوق عقب ماشین بردارید، در این زمان دیگر نیازی نیست وسایل را روی زمین بگذارید تا در صندوق عقب ماشین را ببندید، به راحتی می توانید از صندوق عقب استفاده کنید و با حرکت پای خود را زیر درب عقب، درب صندوق عقب را به راحتی ببندید و به راه خود ادامه دهید. با استفاده از پمپ صندوق پران، راحتی و آسایش را برای خود و خانواده خود به ارمغان خواهید آورد.

نحوه نصب پمپ صندوق پران

برای نصب پمپ صندوق پران لازم است که ابتدا یک کلید صندوق پران را مطابق با سلیقه خود تهیه می کنید. توجه داشته باشید که کلید جعبه پران دارای 4 پین است که دو پایه آن مربوط به چراغ داخل کلید و 2 تای دیگر مربوط به برق می باشد. نکته اینجاست که در کلیدهای جعبه پران نه لامپی وجود دارد و نه اینکه می توان در آن لامپ قرار داد، زیرا عکس روی کلید رنگی است و نور از آن عبور نمی کند. بنابراین فقط دو تا از پایه های کلید کار می کنند، اگر کلید را باز کنید، متوجه می شوید که به کدام دو پایه نیاز دارید. برای اتصال سیم ها ابتدا باید دو سیم از قفل مرکزی که زیر پای راننده قرار دارد و به صورت مستطیل یا مکعب مشکی است بردارید. یک سیم از + یونیت و یک سیم از یونیت پران، سپس این دو سیم را به دو پایه کلید متصل می کنید و کار نصب تمام می شود.

چرا داشتن پمپ صندوق پران ضروری است

 درب صندوق برخی از خودروها تنها با کمک سوئیچ یا اهرم زیر صندلی باز می شود. این موضوع می تواند برای دارندگان این خودروها ناراحت کننده باشد. صندوق پران این مشکل را حل کرده است.  مثلا در خودروی ال نود حتی اهرمی برای باز کردن در صندوق عقب وجود ندارد. بنابراین برای بازکردن صندوق باید ابتدا خودرو را خاموش کنید و سپس درب صندوق را با سوئیچ باز کنید. این موضوع گاهی اوقات باعث نارضایتی راننده می شود. اما این مشکل کاملا قابل حل است. اگر شما هم با این مشکل مواجه هستید با خرید پمپ صندوق پران می توانید به راحتی این مشکل را برطرف کنید.

چگونه پمپ صندوق پران را نصب کنیم؟

نصب پمپ صندوق پران ماشین کار سختی نیست اما بهتر است برای نصب آن از یک نصاب کمک بگیرید. برای اینکه از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید. پس از نصب پمپ، درب صندوق عقب خودروی شما با فشردن دکمه ای روی ریموت کنترل باز می شود. هزینه خرید این دستگاه در مقایسه با کاربری بالای آن بسیار مناسب است. البته برای نصب آن باید هزینه جداگانه ای پرداخت کنید. اما به طور کلی هزینه ای که برای نصب صندوق پران می پردازید ارزش کارایی آن را دارد.

انواع پمپ های جعبه پران

عملکرد و کاربرد همه پمپ های صندوق پران یکسان است اما لازم است پمپ صندوق پران با خودروی شما سازگار باشد. به عنوان مثال، برخی از پمپ ها فقط مختص یک مدل خودرو هستند که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد. در حالت کلی پمپ صندوق پران 2 سیم و 5 سیم داریم که عملکرد آنها در حالت کلی یکسان است ولی برای ماشین های مختلف قابل نصب هستند. در ادامه درباره پمپ صندوق پران 2 سیم توضیح خواهیم داد.

پمپ صندوق پران 2 سیم

پمپ صندوق پران باید به خروجی پمپ کیت دزدگیر وصل شود تا بتوانید با استفاده از ریموت در صندوق عقب را باز کنید. به طور کلی تمامی دزدگیرها دارای خروجی پمپ هستند و امکان اتصال پمپ به کیت آنها وجود دارد. البته بهتر است مطمئن شوید که دزدگیر که خریداری می کنید تمام خروجی های مورد نیاز شما را داشته باشد. نصب پمپ صندوق پران کار سختی نیست و به همین دلیل هزینه نصب آن زیاد نیست. صندوق پران دو سیم در تمام خودروهایی که صندوق عقب دارند امکان پذیر است. به عنوان مثال پمپ صندوق پران دو سیم برای خودروهایی مانند پراید، پرادو، پرشیا و ... مناسب است، این مدل صندوق عقب را می توان روی خودروهایی مانند نیسان، وانت و ... نصب کرد زیرا چنین خودروهایی صندوق عقب ندارند.

 




:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 آذر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: